Openbaar Belang | interviews magazine
- Marleen

- 29 sep 2023
- 1 minuten om te lezen
Bijgewerkt op: 30 apr 2024
Een woningcorporatie met zoveel huurders. Daar ligt een schat aan verhalen! Van de huurders natuurlijk, maar ook van de corporatie zelf én dan zijn er nog de nodige huishoudelijke mededelingen. Daarom brengt Openbaar Belang in Zwolle twee keer per jaar een magazine uit. Dit jaar viel ‘ie -voor het eerst- digitaal in de bus. En ik schreef mee.

Interview?
Drie zelfs. Echt, blijer kun je me niet maken. Een interview met een huurder, met de centrale huurdersraad en een interview met een partner. Allemaal heel verschillend, ieder met een eigen verhaal. Mooi in beeld gebracht door de fotograaf ook, want dat kan niet zonder elkaar. Het resultaat vind je hier.
Opdrachtgever: Woningcorporatie Openbaar Belang
Werk:
Interviews
Samen met: Edo Koch, Buurman Fotografie
Bekijk:
Digitaal magazine Het begint met wonen




De Kracht van Verhalen in Corporate Storytelling
Wat een prachtige showcase van hoe woningcorporaties de persoonlijke verhalen van hun bewoners kunnen benutten voor authentieke communicatie. De transitie naar digitale magazines zoals bij Openbaar Belang illustreert perfect hoe organisaties zich aanpassen aan moderne mediavorkeuren zonder de essentie van storytelling te verliezen.
Interviews vormen de ruggengraat van effectieve corporate communicatie omdat ze menselijke emoties en ervaringen centraal stellen. Onderzoek toont aan dat verhaalvertelling de merkherinnering met 65% kan verbeteren vergeleken met statistische data alleen. Voor woningcorporaties is dit bijzonder waardevol omdat wonen een van de meest emotionele aspecten van het menselijk bestaan raakt.
Authenticiteit als Concurrentievoordeel
Het combineren van verhalen van huurders, huurdersraden en partners creëert een driedimensionaal perspectief dat traditionele corporate…